Jonggivers april 2024: Boemerang April

Abstract:

Deze tekst beschrijft de activiteiten en bijeenkomsten van april. Van het verkennen van de elementen tot het deelnemen aan sportieve uitdagingen, de maand biedt een diversiteit aan ervaringen die deelnemers uitnodigen tot avontuur, samenwerking en persoonlijke groei. Door middel van een introductie tot vuurbeheersing, een speels spel ter voorbereiding op een hardloopevenement, en een weekend vol intens plezier, worden scouts aangemoedigd om hun grenzen te verleggen en nieuwe vaardigheden te ontwikkelen. De tekst wordt gepresenteerd als een uitnodiging om deel te nemen aan een boeiend en verrijkend programma, waar vriendschap, teamwork en opwinding centraal staan.

7 april // geen vergadering

In de paasvakantie, zo zoet en vrij, Waarom geen scoutsvergadering, vraag je mij? De lente lonkt met haar bloemenpracht, En buiten wachten avonturen op ons in volle kracht.

De bossen roepen, de paden zijn vrij, Om te ontdekken, te leren, en blij te zijn. Laat ons niet binnen zitten, achter gesloten deur, Maar trek erop uit, geniet van de natuur.

In de paasvakantie, een tijd van rust, Waarom geen scoutsvergadering, dat is een must. Laat ons de wereld verkennen, groot en klein, Samen met vrienden, zij aan zij zijn we fijn.

Dus laat ons de kampvuren branden, onder de sterrenpracht, In plaats van binnen te zitten, in een stille nacht. In de paasvakantie, vol avontuur en vreugd, Geen scoutsvergadering, maar samen op een nieuwe tocht, verheugd.

TLDR: blijf thuis

14 april // 9:30 - 12:15 // Vuurmeester vergadering

Water, aarde, vuur en lucht. Een echte scout heeft controle over alle vier der elementen. Vandaag leggen we de focus op vuur. Vuur kan gevaarlijk zijn, zorgen voor brandwonden of bosbranden. Daarnaast is vuur ook warm, gezellig en de tv van de natuur. Zonder de uitvinding van vuur zou de menselijke beschaving het nooit zo ver hebben gemaakt. De oorspronkelijk vuurmeesters waren draken, maar nu is het aan ons.

Kom naar deze vergadering en word meester van de vlammen.

TLDR: vuur

Vrijdag 19 april // 18:30 - 20:30 // ten miles spel

Meer dan de helft van de jg leiding doet mee aan de ten miles! Aangezien wij jullie allemaal zondag 21 april verwachten om te komen supporteren, zullen we vrijdag avond al vergadering doen. Doe allemaal jullie loopschoenen aan, want we gaan deze avond als training allemaal samen 16 kilometer lopen! (mopje) Het belooft wel een actieve avond te worden met veel actie, zweet en lopen. Zeker een vergadering om niet te missen!

TLDR: doe loopschoenen aan

26-28 april // jonggiverweekend

Omg het is weeral jg weekend!! Na ons succesvolle tomorrowland weekend, is het weer tijd voor het leukste weekend van het semester. Verwacht evenveel en meer spektakel, plezier en vreugde als vorige keer! Meer info komt later via de weekendbrief.

Dit was het dan voor de maand april!

Veel liefs van jullie leiding:

Takleidster, Groepleidster, Nieuwe leidster, Nieuwe leider, 6x jg leider, ex-groepsleider, auteur van deze boemerang