Inschrijvingen

Inschrijven in onze scouts kan. Eerst en vooral willen wij u vragen om deze volledige pagina te lezen voordat u doorklikt op de link voor inschrijven

Voor volledige nieuwe leden, beginnen de inschrijvingen vanaf 15 augustus 2023, 10 uur via de link onderaan. De datum voor het volgende jaar wordt telkens bepaald in mei.

Gelieve uw kind niet in te schrijven voor dit tijdstip, inschrijvingen voor dit tijdstip zijn ongeldig. Inschrijvingen worden chronologisch behandeld, maar iedereen die tussen 10u00 en 10u15 zijn inschrijving voltooid, zal gelijk behandeld worden. Een goede motivatie waarom u voor onze groep kiest is zeker welkom.

Nieuwe leden met een broer of zus in de scouts

Leden die al een broer of een zus in onze scouts hebben zitten, krijgen voor de inschrijvingen voorrang en kunnen zich al vanaf 7 augustus inschrijven via een mail die die dag verzonden zal worden.

Ledenstop

Door de groei in het aantal leden in onze scouts werken we sinds enkele jaren met ledenstops, dit betekent dat we op elke leeftijdsgroep een maximum aantal leden hebben geplakt. Dit doen we om een hechte band met onze leden te kunnen creëren en daarbovenop de veiligheid van de activiteiten willen verzekeren. Er wordt minder rekening gehouden met het aantal leden per tak, meer met het aantal leden per geboortejaar. Door de ledenstops kunnen we zorgen voor een stabiele en evenwichtige groep, deze ingreep heeft als voordeel dat elk lid ongeveer evenveel speelkameraadjes heeft van zijn of haar leeftijd.

Leeftijdsgroepen die NIET volzet zijn voor het werkjaar 2023-2024 per geboortejaar:

• 2017
  • 2016
  • 2013
  • 2012
  • 2011
  • 2008
  • 2007

Al de rest zit vol.

Wij werken niet meer met wachtlijsten, we hebben bewust gekozen dit niet te doen. Omdat we willen vermijden dat mensen verschillende jaren op de wachtlijst staan en dan uiteindelijk nooit aanvaard kunnen worden. Omdat er in Wilrijk en omstreken nog veel andere scoutsen zijn, werken we met een doorstuursysteem.

Indien u uw kind toch in één van de leeftijdscategorieën zou willen inschrijven die volzet is, kan u ons altijd een mailtje sturen. Zo kunnen wij u verwijzen naar andere scoutsgroepen met wie wij zelf in nauw contact staan en kan uw kind toch een scout worden.

Inschrijvingsformulier

Enkele belangrijke puntjes over het forumulier:

• Al deze vragen hebben uiteraard betrekking op de gegevens van het nieuwe lid. In het vakje "voornaam" schrijft u dus de voornaam van uw zoon of dochter.
  • Gelieve zo veel mogelijk van het formulier in te vullen. Zo kunnen wij uw kind vlot helpen tijdens het scoutsjaar. Vergeet niet uzelf (en partner), als contacten toe te voegen, zoals op de foto.

• Bij het vakje opmerking zet u eventuele broers en zussen die al in de scouts zitten.
  • Indien u ooit leiding gaf in den 4811, dient u dit ook te vermelden.
  • Indien uw kind op school een jaar heeft overgeslagen of een jaar heeft moeten overdoen. Gelieve dit dan ook te vermelden.
  • Gelieve uw kind niet meerdere keren in te schrijven.

Het kan helpen om deze link manueel te kopieren in uw zoekbalk.

We doen ons best om alle aanvragen zo snel mogelijk te behandelen, dit ten laatste op 22 september. Als de inschrijvingen afgerond zijn, sturen wij een mail met daarin verdere informatie over inschrijvingsgeld en de eerste evenementen en vergaderingen.

Herinschrijvingen

Leden die al eerder in onze scouts zaten worden automatisch heringeschreven wanneer het lidgeld betaald wordt, voor deze leden moet er geen inschrijvingsformulier ingevuld worden.

Het inschrijvingsgeld bedraagt €60 voor het eerste kind en €55 voor ieder volgend kind per gezin. Leden uit gezinnen die het financieel niet zo gemakkelijk hebben, kunnen zich inschrijven aan verminderd lidgeld. Gelieve hiervoor een mailtje te sturen naar groepsleiding@scouts4811.be. Ook kunnen wij bij andere scoutsgerelateerde extra kosten ondersteuning bieden.

Dit bedrag dient overgeschreven te worden op de groepsrekening: BE30 0688 9815 0511 voor 4 oktober 2023 met als melding: Lidgeld "volledige naam lid" "tak” 23-24, bv.: Lidgeld Jan Janssens kapoenen 23-24.

Let op: de inschrijving bij Scouts en Gidsen Vlaanderen (en dus ook je verzekering) is pas in orde wanneer de overschrijving gebeurd is.

Moest u nog vragen hebben kunt u altijd contact met ons opnemen.

De Groepsleiding - groepsleiding@scouts4811.be

Kaat, Lucia, Lukas en Simon