Hoe zit dat met het uniform?

Voor alle nieuwe leden (en ouders ook), of voor al diegenen die het vergeten zouden zijn, het scoutsuniform bestaat uit: ...

• Een korte of lange groene broek van de Hopper.
  • Een beige hemd van de Hopper.
  • Onze groen-gele das die bij ons te koop is.
  • Welpenpet voor de jongens van de welpen. (niet verplicht)
  • De groene scoutstrui of rode kapoenentrui is niet verplicht.
  • Wij bieden ook een groeps T-shirt aan. Dit is een leuke aanvulling op het uniform maar is niet verplicht. Ze zijn bij ons verkrijgbaar in het geel of in het zwart.
  • Wij hebben ook een 2e handsshop aan het lokaal. Hier worden 2e handsuniformen en lang verloren voorwerpen (zonder naam) verkocht tegen democratische prijzen. (U doet ons altijd een plezier met oude uniformen of dassen)
  • Hierboven vind je een overzicht waar de ken-tekens moeten hangen. Het jaarkenteken, groepslintje en het beloftekenteken krijg je van je leiding. De andere kentekens kan je aankopen in de hopper.
  • Vergeet zeker niet je naam in je uniform en in je das te zetten.