Jonggivers december 2023: boemerang december

Dag lieve poppemiekes,

Wij zijn er weer helemaal klaar voor, want december is net als een magische doos vol verrassingen! Het weer doet soms alsof het in de war is - nu eens koud, dan weer warm, alsof de winter een grapje met ons uithaalt. En natuurlijk, laten we de Sint niet vergeten, die stiekem cadeautjes verstopt.

Zondag 3 december - 9:30 tot 12:15 - Kidnap de Sint vergadering

Deze vergadering staat in het teken van een knotsgek avontuur! We gaan proberen de Sint te 'ontvoeren'. Denk maar na over de grappigste en vriendelijkste manieren om dit voorval plaats te laten vinden. Vergeet niet je beste lach en vrolijkste humeur mee te nemen.

Vrijdag 8 december - 19:30 tot 21:30 - Schaatsvergadering

Trek je warmste muts en handschoenen aan, want we gaan het ijs op! Samen schaatsen in Deurne staat garant voor plezier en gezelligheid. Of je nu een beginner bent of al een ervaren schaatser, deze avond belooft een geweldige tijd te worden. Hier is een mopje om de schaatspret te starten: "Waarom kunnen schaatsen nooit liegen? Omdat ze altijd op het rechte pad blijven!"

De vergadering gaat door op verplaatsing: Ruggeveldlaan 488, 2100 Antwerpen. De inkom kost €4 en de huur van schaatsen kost €3,50.

Zondag 17 december - 9:30 tot 12:15 - Techniekenvergadering

Tijd om je scoutingvaardigheden te laten zien! We gaan verschillende technieken bespreken en oefenen, zodat we echte scoutingexperts worden. Denk aan sjorren, kaartlezen en andere handige vaardigheden. Hier is nog een mopje: "Wat zegt een scout als hij een knoop legt? 'Dat is knoopgevend!'"

Groepoetjepes vapan jupulliepie leipeidiping,

Mipichiepiel, Kaapaat, Jupuliepie, Jeperoepoen, Wipillepem, Ropobipin epen Floopoor