Eerstesteenlegging geslaagd!

Woensdag 14 juni 2017, een dag om te onthouden voor de 48-11. Op de zandvlakte achter het huidige lokaal troepten leden, ouders, (oud)leiding, vertegenwoordigers van de jeugddiensten en heel wat sympathisanten samen om getuige te zijn van het officiële startschot van de bouw van het nieuwe lokaal.

Onder een stralende zon kwamen Nabilla Ait Daoud (schepen van jeugd voor Stad Antwerpen) en Hans Ides (districtschepen van jeugd voor Wilrijk) persoonlijk de eerste pylonen vastzetten van het nieuwe lokaal. Pylonen? Ja, hoor. Het nieuwe lokaal wordt vervaardigd volgens de principes van industriebouw. Dit betekent dat we met pre-fab panelen werken die tussen stalen pylonen geplaatst worden. Op deze manier gaan de werken snel vooruit.

Het is dan ook zo dat er tijdens de "eerstesteenlegging" niet één steen maar ineens een hele muur werd gezet, zoals je kan zien op de foto hiernaast.

Na het harde werk werd er nog gezellig nagepraat en iets gedronken aan de caravanbar van Jean & Pierre. Beiden oud-leiding van de scoutsgroep.

Ook de pers was aanwezig:

Alle foto's van de eerstesteenlegging (en het verloop van de bouwwerken) kunnen teruggevonden worden op Facebook.