Overslaan en naar de inhoud gaan
Icon

Onze scouts

Groep

Wij zijn Scouts 4811 Kristus Koning te Wilrijk. Een geƫngageerde jeugdbeweging die met een 30 tal leiding inzet voor een groot aantal leden. Ons doel is om kinderen een plek te geven waar zich kunnen ontwikkelen, als individu, in groep en binnen de samenleving. Dit op een speelse manier, gevoed door onze hechte groep en het enthousiasme van de leiding. We laten ruimte voor fantasie en nieuwe dingen. Uit onze fouten leren we en bouwen we elke vergadering aan een betere groep.

groepsfoto

Werking

Elke zondagvoormiddag, van 9u30 tot 12u15, komen onze leden samen tijdens een 'vergadering'. Hier spelen ze een spel gemaakt door hun leiding. Onze 'boemerang' bevat het maandprogramma van de verschillende leeftijdsgroepen, de 'takken'. We doen af en toe eens een avondvergadering op zaterdag of vrijdagavond voor de spannende spellen die beter in het donker gespeeld worden.

De meeste takken doen 2 weekends (telkens van vrijdagavond tot zondagmiddag) en deze vallen in de maanden november en april. We gaan ook 1 keer per jaar met de gehele groep op groepsweekend, dit valt meestal in februari of maart. Voor exacte datums gaat u best naar de takpagina.

Onze kampen vallen altijd de eerste 2 weken van juli, deze zijn 6 tot 16 dagen lang aan de hand van de leeftijd.

Takken

Onze scouts bestaat uit 6 verschillende takken (leeftijdsgroepen):

• Kapoenen: van 6 tot 8 jaar (1ste en 2e leerjaar)
  • Welpen: van 8 tot 10 jaar (3e en 4e leerjaar)
  • Wolven: van 10 tot 11 jaar (5e leerjaar)
  • Jonggivers: van 11 tot 14 jaar (6e leerjaar, 1ste en 2e middelbaar)
  • Givers: van 14 tot 17 jaar (3e, 4e en 5e middelbaar)
  • Jins: van 17 tot 18 jaar (6e middelbaar)

Start nieuwe scoutsjaar

Op de voorlaatste zaterdag van september vieren we jaarlijks onze overgang, een betekenisvol evenement dat de start van ons nieuwe scoutsjaar markeert. Tijdens dit spektakel wagen de oudsten van elke tak zich door een uitdagend parcours af te leggen, waarna ze de overstap maken naar de volgende tak. Na deze inspanningen vieren we samen het nieuwe jaar met heerlijk versgebakken ribbekes en een spetterende openingsshow.

Iedereen is van harte welkom om op deze dag een kijkje te komen nemen en de sfeer van onze scouts te proeven.

Houd er rekening mee dat de eerste vergadering van het nieuwe scoutsjaar plaatsvindt twee weekends na de overgang. Voor de meest actuele informatie raden we aan om de boemerang in de gaten te houden.

Jasmijnstraat 20, 2020 Antwerpen

Onze lokalen bevinden zich aan de Wilrijkse Pleinen, midden in het groen, op wandelafstand van het Brandpark, Nachtegalenpark en de nieuwe sportterreinen van stad Antwerpen.

Moest u nog vragen hebben, kan u altijd contact met ons opnemen!

De Groepsleiding - groepsleiding@scouts4811.be
Kaat, Simon, Milan, Lotte