Jonggiverweekend

Beste ouders en jonggivers

Het eerste takweekend van de jonggivers zou normaalgezien het weekend van 13 - 15 november plaatsvinden. Wij staan te springen om te vertrekken, maar helaas is dit niet meer zo vanzelfsprekend. Volgens de huidige maatregelen mogen weekends nog doorgaan, mits enkele strenge regels. Zo moeten groepen met leden die ouder dan 12 jaar zijn, het weekend in bubbels van 20 doorbrengen. Ook moet er tijdens het slapen 1,5m afstand gehouden worden. We hebben met onze leidingsploeg bekeken hoe we dit wilden aanpakken en of het mogelijk is om het weekend te laten doorgaan. Na lang beraad zijn we op het volgende idee gekomen:

- We verdelen de groep in 3 bubbels van maximum 20 personen. Er zullen 2 bubbels zijn met 3 man leiding en 1 bubbel met 2 man leiding. We mixen in de bubbels alle leden zodat iedereen elkaar leert kennen (dus niet 1e-, 2e- en 3e-jaars apart).

- Er zal nog een 4e bubbel zijn die enkel bestaat uit foeriers. Zij zullen koken voor de hele groep en houden hierbij steeds hun masker aan.

- De activiteiten (inclusief eten) zullen zo veel mogelijk buiten doorgaan. Er zullen partytenten voorzien worden om onder te eten als het regent.

- Het weekend huisje heeft voldoende slaapruimtes om elke bubbel apart te kunnen leggen. Ook is er voor elke bubbel een apart toilet aangewezen.

- En dan als laatste de grootste aanpassing. Voor de leden zal het weekend pas beginnen op zaterdagochtend (14 november) en zal dit eindigen op zondagmiddag (15 november). De leiding en foeriers vertrekken wel al op vrijdagavond zodat we alles rustig kunnen voorbereiden. Ook op deze eerste avond zullen wij in onze eigen bubbels zitten.

Weer een hele lijst met regels en aanpassingen, maar wij hebben liever dit dan geen weekend. Nu is onze vraag hoe jullie hier over denken. Hebben de jonggivers zin in een weekend dat er een beetje anders uit zal zien en willen jullie, als ouders, jullie kids meesturen? Als iedereen onderstaand formulier zou willen invullen, hebben wij een beeld van het aantal leden dat mee zou willen. Twijfel niet om jullie bedenkingen met ons te delen!

Groetjes

De jonggiverleiding