Betaal minder belastingen in 2016

Ook al duurt het nog een half jaar vooraleer u uw volgende belastingaangifte moet invullen, toch denkt u er beter nu al aan. Met enkele gerichte uitgaven kunt u uw belastingfactuur van volgend jaar nog serieus verlagen. Belangrijk is wel dat u deze uitgaven nog dit jaar (2015) doet.

Steun ons bouwproject, de fiscus beloont u

In een recent gepubliceerd artikel in de krant De Tijd stonden enkele tips hoe u in de maand december er nog voor kunt zorgen dat u volgend jaar minder zwaar belast wordt. Zo raden ze aan om een gift te doen aan een goed doel.

"De kerst- en eindejaarsperiode is de periode bij uitstek om uw goed hart te laten spreken. Giften aan erkende instellingen zoals het Rode Kruis of de Koning Boudewijnstichting betaalt de fiscus gedeeltelijk terug. Voorwaarde is dat u een minimumgift van 40 euro aan eenzelfde instelling doet. Dat kan ook bijvoorbeeld twee keer 20 euro zijn. De fiscus beloont u met een belastingvermindering van 45 procent, waardoor u van een gift van 40 euro via uw belastingaangifte 18 euro terugbetaald krijgt. Vooraleer u al te vrijgevig wordt: u mag maximaal 10 procent van uw netto-inkomen wegschenken." Bron: De Tijd, 28/11/2015

Met behulp van Scouts & Gidsen Vlaanderen kunnen we als scoutsgroep fiscale attesten uitkeren voor elke gift voor ons bouwproject. Dit houdt in dat u 45% van deze gift terug trekt in uw belastingaangifte van 2015. Concreet betekent dit dat u dus, als u 100€ doneert aan de scouts, u hiervan in uw belastingafrekening in 2016 45€ terug krijgt!

Hoe werkt zo'n fiscale gift?

Giften vanaf €50 komen in aanmerking voor een fiscaal attest (tot een plafond van €50.000). U stort uw gift op het rekeningnummer van Scouts & Gidsen Vlaanden en in mei ontvangt u van hen een fiscaal attest voor deze gift (op voorwaarde dat uw gift VOOR 31/12/2015 gestort is).

ZIj zorgen er vervolgens voor dat uw donnatie wordt doorgestort naar onze scoutsgroep zodat wij deze kunnen gebruiken om onze bouw te realiseren.

Uw gift kan overgemaakt worden op:

IBAN: BE55 4096 5041 4144

Naam begunstigde: Scouts & Gidsen Vlaanderen vzw

Adres begunstigde: Lange kievitstraat 74 B-2018 Antwerpen

Mededeling: BVG 5-346 SCOUTS 4811 BOUWT

Alvast bedankt voor uw gift. U helpt ons hier enorm mee!